HTML

Zöld Csepel

Friss topikok

Utcanévváltozás és teendők

2013.09.05. 08:14 zöldcsepel

lakcim_small.jpgTöbbünket is érintenek az utcanévváltozásokkal járó teendők.

De hogy pontosan mit-miért-és hogyan kell tenni, arra nincs információ. Ezért közlöm a hivatalos álláspontot, hogy akit érint lakóhelyének a címváltozása, tudja hova kelljen fordulni.

"Tenk András

képviselő úr részére

Tisztelt Képviselő Úr!

Hivatkozással 2013. augusztus 22. napján kelt, dr. Szeles Gábor jegyző úrnak címzett megkeresésére, tájékoztatás kérésére, az alábbi tájékoztatást adom:

 A közterületek nevének változásáról a helyi önkormányzat javaslatára Budapest Főváros Közgyűlése döntött. Mind Budapest Főváros Önkormányzata, mind Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata előterjesztései nyilvánosak, így az utcanevek változására vonatkozó javaslat az interneten, valamint az Önkormányzatok ügyfélszolgálatain megtekinthetők. Az utcanevek megváltoztatása előtt a jogszabály nem ír elő az illetékes és hatáskörrel rendelkező Önkormányzatok részére egyeztetési kötelezettséget a lakossággal.

 Technikailag az utcanevek megváltoztatásáról szóló közgyűlési határozat is nyilvános, melyről Budapest Főváros Önkormányzata hivatalból értesíti az illetékes közszolgáltatókat, egyéb szerveket (pl. az illetékes Földhivatalt). A közüzemi szolgáltatók felé a közterület elnevezésének megváltoztatását a lakosságnak nem kell külön bejelentenie.

 A lakosság számára a lakcímkártyák és egyéb okiratok (pl. vállalkozói igazolvány, működési engedély) cseréje illetékmentes. Cégek esetében a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 53. § (1) bekezdése akként rendelkezik, hogy amennyiben a változás önkormányzati döntés alapján a cégjegyzékbe bejegyzett helységnév, utcanév illetve házszám változására vonatkozik, a változást illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése nélkül lehet bejelenteni a Cégbíróságnak. A változás bejelentésére a változás bekövetkezésétől 180 napon belül köteles a vállalkozás.  

 

A lakcímigazolványok cseréjével kapcsolatban 2013. január 1-jétől kezdődően az eljárás lefolytatása Budapest Főváros Kormányhivatala XXI. Kerületi Hivatala hatáskörébe tartozik. A XXI. Kerületi Hivatal – a Hivatalvezető Úr tájékoztatása szerint – a szükséges előkészületeket a lakcímigazolványok cseréjéhez megkezdte, hamarosan minden, az átnevezéssel érintett utcákban lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkező lakost levélben keresnek meg és tájékoztatják a szükséges teendőkről. A lakcímigazolványok cseréjével kapcsolatos egyéb tájékoztatást a XXI. Kerületi Hivatal vezetője tud nyújtani.

 Budapest, 2013. augusztus ...

                                                                                  Tisztelettel:

 

                                                                                  Kernné dr. Kulcsár Dóra

                                                                                          aljegyző"

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldcsepel.blog.hu/api/trackback/id/tr895495960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bungics (törölt) 2013.09.26. 15:44:59

A cégbíróságon az alapító okirat változását ügyvéddel kell intézni. Kérem mellékeljék azoknak az ügyvédek névsorát, akik a két szép szememért ezt ingyen megcsinálják.

Ezen kívül az itt felsorolt intézni
valóim költségét legyenek szívesek megtéríteni. Valamint a ráfordított idő pénzben kifejezett ellenértékét, minthogy az idő pénz. Köszönöm.

Magánszemélyeknél:
horgász-, vadász- és fegyvertartási engedély módosítás;
őstermelői igazolvány átírása;
gépjármű forgalmi engedély módosítás;
biztosítások (kötelező, CASCO, élet, baleset, vagyon, stb.) adatmódosítása;
banki szerződések adatmódosításai (folyó- és megtakarítási számlák, hitel- és kölcsön szerződések, stb.);
telefon és internet szolgáltatónál adatmódosítások (a közüzemi szolgáltatók általában az önkormányzat kérésére központilag módosítanak);
utcanévvel ellátott házszámtáblák cseréje.

Cégeknél:
cégbírósági adatváltozások: székhely, telephely vagy fióktelep módosítása; ügyvezető vagy tag lakcím változása;
cégben lévő vagyontárgyak átvezetése az adott nyilvántartónál (pl.: gépjárműnél, hajónál és egyéb engedélyköteles tárgyaknál (pl. orvosi műszerek);
cégben lévő ingatlanok adatváltozás bejelentése;
az adott cég működési tevékenysége miatti felügyeleti illetve engedélyeztető hatóságnál kötelező bejelentések;
kamarai bejelentés;
a társaság által megkötött összes szerződés folyamatos átcedálása az új székhely vagy telephely miatt;
egyéni vállalkozóknál igazolvány módosítás;
új céges pecsétek legyártása, levélpapírok és elektronikus kiadványok módosítása, partnerek értesítése;
reklám- és cégtáblák cseréje.

TenkA 2013.10.10. 21:19:23

Az eljárási díj ingyenes, de az ügyvédi munkadíj és a cégadatok átírása az egyéb helyeken költségekkel jár.
Sajnos ez van...
süti beállítások módosítása