HTML

Zöld Csepel

Friss topikok

Vicces vagy szomorú?

2011.03.30. 08:10 Hudák János

Ma Csepel Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottságának ülésén voltam külsős tagként. Kezdéskor derült ki, hogy ma kellene döntenünk egy új előterjesztésről, melynek már a címe sem rövid: Beszámoló a Csevak Zrt. 2010. évi üzleti tervének teljesítéséről, valamint javaslat a 2010. évi mérleg szerinti eredmény felhasználására. Bizony nem ez az első eset, hogy igen vastag dokumentum kerül elénk az ülés napján, ez is jó 70 oldalnyi volt. Ahogy azt kell, szavaztunk róla, hogy napirendre vegyük-e. Én ugyan nemmel szavaztam, de aki ismeri az erőviszonyokat (Fidesz 6 fő, Jobbik 1 fő, MSZP 1 fő, LMP 1 fő), tudja, hogy ennek nem sok jelentősége van ilyenkor. Viszont amikor a napirendhez értünk érdekes intermezzo történt a szavazás során. Kérdés nem hangzott el és a hozzászólásoknál is csak én jelentkeztem. Elmondtam, hogy egy ilyen vaskos dokumentum esetén sajnos még a 15 perces olvasási szünet sem elég ahhoz, hogy valós képet kapjak a tartalomról és felelősen tudjak dönteni róla, ezért tartózkodni fogok. Nagyon meggyőző lehettem, mert a rögtön ezután következő szavazáson a három ellenzéki tagon kívül még 2 Fidesz delegált is tartózkodott, így a 9 fős bizottságban nem kapott többséget az előterjesztés, amin mindenki eléggé meglepődött (itt mosolyodtam el először :). Közben azonban kisebb zűrzavar támadt, hogy 5 vagy 6 tartózkodás volt-e. Ekkor Gárday Balázs (Fidesz) képviselő úr sietve ügyrendi javaslatot terjesztett elő, hogy ismételjük meg a szavazást, mert nem volt egyértelmű az eredmény (csak az, hogy nem ment át :). Egy pillanatig úgy tűnt, Pákozdi József (Jobbik) bizottsági elnök úr sem volt a helyzet magaslatán, mert Szenteczky János (MSZP) képviselő úr közbevetésére kiderült, épp szavazás közben vagyunk (2 határozati javaslata volt az előterjesztésnek), ezért előbb le kell zárni a szavazást. :) Mikor ez megtörtént (a második határozati javaslatra sikerült papírforma eredményt produkálni 6 igennel, 3 tartózkodással :), szavazhattunk Gárday úr javaslatáról, hogy újra megnyissuk-e a napirendi pontot. Ez "természetesen" átment 6 igen és 3 nem szavazattal. :) Ennek értelmében újra elhangozhattak a kötelező elemei a procedúrának (Kérdés van? Nincs kérdés, akkor a kérdéseket lezárom stb.) , majd újra szavaztunk a 2 határozati javaslatról. Ekkora helyreállt a "világ rendje", mindenki megtudta, hogyan kell szavaznia, így mindkét javaslat 6 igennel 3 tartózkodás mellett elfogadásra került. Végül csak egy apró formaság volt hátra, mégpedig az, hogy az előző döntéseinket az előterjesztésről visszavonjuk, nehogy 2 ellentétes álláspont legyen érvényben. :) Itt már mindenki igennel szavazott rajtam kívül, ami érthető is, hiszen hogy nézne ki, ha mást mondanánk 15 óra 42 perckor, mint 15 óra 48 perckor. :) Én is csak egy szerény tartózkodással bátorkodtam jelezni, hogy az egész folyamat mennyire távol áll attól, ahogyan én az önkormányzat testületeinek megalapozott, felelős döntéseiről gondolkodom. :(

Szólj hozzá!

Címkék: önkormányzat képviselő csepel testület lmp

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldcsepel.blog.hu/api/trackback/id/tr622784112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása